Evolutionary approaches in economics are developing rapidly. The conference is an opportunity to assess such progress and to broaden the dialogue with scholars of biology, physics and mathematics. Evolutionary approaches have mainly investigated microeconomic behaviour, innovation, firms and industry dynamics, while studies at the macroeconomic level - of particular relevance to the conference – address issues of growth, institutions, cooperation and policy. This research agenda
is closely related with structural and institutional perspectives in economics, and may offer new answers - with different models and analytical tools – to some of the problems encountered by mainstream economic theories. Possible developments of these studies, with an interdisciplinary perspective, will be discussed at the conference.

Gli approcci evolutivi in economia si stanno sviluppando in misura significativa. Il convegno è un’occasione per fare il punto degli studi in corso – a livello internazionale e in Italia – e per allargare il dialogo con esperti di scienze biologiche, fisiche e matematiche. Le ricerche economiche di tipo evolutivo hanno affrontato da tempo temi che vanno dai comportamenti microeconomici, all’innovazione, alla dinamica di imprese e industrie, mentre gli sviluppi sul piano macroeconomico – di particolare rilievo per il convegno - riguardano i processi di crescita, l’emergere di istituzioni, i fenomeni di cooperazione e le politiche. Tali prospettive di ricerca si collegano con quelle di tipo strutturale e istituzionale e possono offrire nuove risposte – con modelli e strumenti di analisi diversi - ai problemi delle teorie economiche tradizionali. I possibili sviluppi degli studi, in una prospettiva interdisciplinare, saranno al centro del convegno.

10-11-2014 to 11-11-2014
Accademia Nazionale dei Lincei, Centro Linceo Interdisciplinare "Beniamino Segre". Palazzo Corsini, Via della Lungara 10, Roma. Ore 14.30.
Allegato: